woensdag 12 december 2012

Dag 8: Campbell River - Telegraph Cove


Ah half 5 gaat de wekker, net nu we in het ritme zitten moeten we zo vroeg op. Kwart voor zes melden we ons bij the painters Lodge. We ontmoeten onze gids voor de ochtend, Doug T. Haha geweldige naam. We varen zo'n half uur naar open zee en Doug gooit voor ons de hengels uit en legt kort uit wat we moeten doen als we beet hebben. Ik begrijp er niks van maar denk dat komt later wel.
Doug gaat zitten, vaart heel langzaam vooruit en zegt: "and now we wait." 
Nou lekker makkelijk dus, lekker achterover leunen en wachten tot de visjes bijten. Het duurt niet lang voor men beet heeft maar helaas breekt de lijn. Doug weet zeker dat het een zalm was, balen... Even later vangen Men en ik allebei wat, Men een gewone Cod maar daar kon ie niks mee dus die ging gelijk weer t water in. De mijne was een ling cod en die kon Doug wel gebruiken voor fish and chips dus hij mag m houden van mij. Hierna duurt t even maar dan heb ik tuk, Doug trekt gelijk aan die hengel en geeft m aan mij. Geen idee wat ik moet doen dus luister maar gewoon wat Doug zegt. Wanneer hij zegt loslaten laat ik los en als hij zegt inhalen dan haal ik in, echt makkelijk dat vissen. Binnen 5 minuten ligt er een zalm van 5 kilo in de boot. Hij zegt dat t maar een kleintje is maar voor iemand die alleen nog maar witvissies heeft gevangen is 5 kilo best groot... Helaas vangen we daarna niks meer.
We varen terug naar de Lodge. Doug maakt de vis voor ons schoon en aangezien we toch maar met z'n tweeën zijn hebben we aan een beetje zalm genoeg. Doug is daar ook wel blij mee want nu heeft met het overige van de zalm een mooi kado voor vaderdag. 

Om 11 uur gaan we ff een broodje halen. We zijn koud en hebben honger van zo'n ochtend op zee. 
Rond 12 uur beginnen we onze tocht naar Telegraph Cove. Het zijn niet heel veel kilometers maar de wegen hier rijden niet zo makkelijk door. Aan het eind van de middag komen we aan en hebben weer een prachtige campground. Midden tussen de bomen met allemaal schattige beekjes. Heel rustgevend allemaal. Jammer genoeg regent het wel dus besluiten maar niks meer te gaan doen behalve wat wasjes draaien, moet ook gebeuren. 
De zalm laten we nog even in de koelkast liggen want met die regen wordt een vuur maken niks...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten