woensdag 12 december 2012

Dag 9: Telegraph Cove

We slapen heerlijk wat uit en zien dat het weer is opgeklaard, mooi!
Na ontbijt lopen we richting het dorpje. Het is een heel heel klein dorpje wat voornamelijk is gebouwd op palen en steigers. Telegraph Cove staat bekend om het whalewatchen maar daar is het nog te vroeg voor in het seizoen. De orca's komen pas halverwege juli. Wel nemen we even een kijkje in het whale museum, tis heel klein maar wel interessant. Aangezien het mooi weer is lijkt het ons leuk om een kayak tocht te maken langs de kust. We lopen naar t verhuurstation als we opeens een zwarte beer zien lopen. We proberen wat dichterbij te komen en de beer komt ook een beetje richting ons, afstand houden dus. Vanaf de andere kant komt er een golfkarretje aanrijden waar de beer van schrikt en er dan met een noodgang van door gaat, gelukkig niet onze kant op...

We ontmoeten Matt bij het verhuurstation en die gaat ons meenemen op een kayaktour van 2 uur. Na het reserveren lopen we nog even verder de boardwalks op en zien 2 bald eagles in een boom zitten. Het vrouwtje zit altijd hoger in de boom, terecht, en is ook wat groter dan het mannetje. We zitten rustig naar ze te kijken als ze opvliegen richting het haventje en we zien hoe de Eagle wat uit het water haalt. Hij peuzelt het rustig boven in een boom op. De ander vliegt ook nog een paar keer heen en weer en af en toe schreeuwen ze naar elkaar, supergaaf om te zien. Echt mooie beesten. We raken ook nog even in gesprek met een ouder echtpaar uit Manchester. Heel aardige mensen en ze vertellen dat ze al vaker op Vancouver Island zijn geweest omdat ze er familie hebben wonen. Deze familie is echter to nice dus deze moeten ze af en toe even ontvluchten... Haha echte engelse beschaafdheid.
We vertrekken net na de middag zodat we eerst nog even kunnen lunchen. Het water is heel kalm en dus voor ons makkelijk om te peddelen. Onderweg vertelt Matt ons wat we zien en kletsen we wat. Het is zijn eerste seizoen in Telegraph Cove als gids bij het kayak verhuurbedrijf. Hij studeert adventurous tourism, wat ik wel stoer vind klinken.
Onderweg zien we niet heel veel wildlife, alleen eagles en een zeehondje. Al bij al gaan de 2 uur heel snel voorbij en zijn we zo weer op de terugweg, het was een heel relaxed tochtje en een leuke middagbesteding.
Terugkomen bij de camper maakt Men snel een blazing fire om straks de zalm op te gooien. We verpakken deze in folie en binnen 10 minuten is de zalm gaar en overheerlijk. Raar idee dat ie de dag ervoor nog in de zee zwom...
Wijntje en biertje erbij, wie doet ons wat.