maandag 3 december 2012

Dag 2: Vancouver - Nanaimo

Half 4 's ochtends zijn we alweer klaar wakker. Wij, als ervaren reizigers naar het westen, hadden dit natuurlijk al verwacht dus geen verrassing daar. We weten het nog wat te rekken en kijken nog ff een serietje op de iPad maar staan rond 7 uur op. Ff lekker douchen en dan op weg naar Denny's voor ontbijt. Pancakes! Oh wat zullen Daf en Thom jaloers op ons zijn; pannenkoeken als ontbijt... Heerlijk!
Als we terug in het hotel komen vragen we hoe laat we door de shuttle van het camperverhuurbedrijf worden opgehaald. We hebben gelezen dat we de camper tussen 13 en 16 uur op kunnen halen maar er wordt gemeld dat we al om 9.30 uur worden opgehaald en rond 10 uur zijn we bij Canadream om een demonstratie te krijgen van onze camper. Hij is helemaal geweldig en supernieuw. Jim legt ons het een en ander uit. We krijgen wat schoonmaakmiddelen van een paar Duitsers die ze overhebben. Ik bedank ze maar zeg dat we evengoed van ze gaan winnen aanstaande woensdag. Ze kunnen er erg hard om lachen maar denken daar toch echt anders over. Leuk dat zo ver weg evengoed het EK speelt bij de mensen.

Om 12 uur rijden we weg. Men, mijn stoere man, alsof hij nooit iets anders heeft gedaan...
We moeten dwars door downtown Vancouver om richting de ferries te rijden, het is er superdruk dus ik vind het nog wel een beetje spannend maar alles verloopt goed en het is een leuk ritje want we herkennen heel veel punten van onze reis van vorig jaar.

Aangekomen bij Horseshoe bay moeten we nog een tijd wachten tot de ferry naar Nanaimo gaat. Na drieën vertrekken we en komen rond 17 uur aan op Vancouver Island. Rijden in een keer door naar de camping; Living Forest en krijgen een mooie plek met uitzicht op zee. Wat boodschapjes gedaan, zelf gekookt en afgewassen... :( tsja het leven van een campeerder is niet zo luxe. Men gaat na het eten aan de slag met het vuurtje zodat we nog lekker buiten kunnen zitten lezen. Genieten, heerlijk!