zaterdag 23 oktober 2010

De voorbereiding Rondreis Zuidwest USA 2008

Reisverslag Rondreis USA Zuidwest


Reis:        Highlights of the West (Kuoni)
Wie:        Menno en Tessa
Datum:    26 mei t/m 16 juni 2008 (3 weken)

Voorbereiding:

Naar Amerika wilden we beiden al een tijd. Maar eigenlijk redelijk snel de knoop doorgehakt dat we aankomende vakantie nu ook echt zouden gaan. Hoofdzaak is een bezoek aan mijn neef Otto.
Ik had natuurlijk alweer de halve wereld afgespeurd via internet en had al snel bedacht wat ik wilde,
gelukkig is Menno niet zo moeilijk…
Een bezoek aan mijn neef en onze vriend in Amerika is natuurlijk al heel bijzonder,
maar als je dan toch gaat…moet je het ook goed doen.
Dus wilde ik graag een rondreis maken. Zelf rijden met de auto van hotel naar hotel.
En eigenlijk kwam ik al snel een mooie rondreis tegen via Kuoni.nl. Deze paste qua dagen precies in onze tijd en ook de afwisseling van mooie natuurparken, grote woestijngebieden tot de glitter en glamour in LA en de grootste entertainmentcity of the world: Las Vegas!, was precies wat we wilden.
Totaal doen we 4 staten aan, namelijk; California, Nevada, Utah en Arizona.

De reis wilden we iets aanpassen en verlengen met een aantal dagen om Otto op te zoeken maar dat was via deze reisorganisatie allemaal geen probleem. Via de e-mail heel snel en duidelijk geholpen. Echt een goede service!
In principe konden we op deze manier alles ook boeken maar voor onze gemoedsrust en toch nog even de laatste vragen via de anwb-reiswinkel in Alkmaar uiteindelijk alles geboekt, wel bij Kuoni.

29 december staat het dan vast. We gaan nu echt!
Nog even alles checken: ‘Men, bel jij nog even de Rabobank over onze reis- en annuleringsverzekering?’
Volgens Menno, hij had namelijk de voorwaarden even goed doorgelezen, moesten we even de polis checken, dan konden we zien of we voldoende verzekerd waren.
Toch zelf nog even de Rabobank bellen; ‘Mevrouw, u bent niet eens buiten Europa verzekerd, het is verstandig dat u even langskomt om alles door te nemen en aan te passen. Ook uw annuleringsverzekering moet binnen 7 werkdagen na het afsluiten van uw reis aangepast zijn.’ Blij dat ik toch nog even gebeld heb….
Dus snel een afspraak en in orde gemaakt.
Nu is echt alles geregeld en geboekt.

26 mei vertrekken we dan vanaf Schiphol met Delta Airlines om 12.40 uur,
met een tussenstop op JFK Airport, New York, landen we 20.20 uur lokale tijd op SFO, San Francisco.
De 15 dagen erna gaan we rondreizen om de laatste 5 dagen Otto op te zoeken.
16 juni vliegen we terug via Cincinnati OH om dinsdag 17 juni om 10.25 uur op Schiphol aan te komen.

Rondreis:




















Op internet valt er al van alles te lezen en te zien. Geen idee hoeveel reisverhalen ik al gelezen heb, ze zijn in ieder geval niet meer te tellen. Nog geen een negatieve reactie gelezen over deze rondreis en bijna iedereen schijnt na één reis Amerika nooit meer iets anders te willen. Ik zal de komende maanden regelmatig op het World Wide Web te vinden zijn om alvast mijn Amerikahonger te stillen. Menno wordt nu al helemaal gek van me en het is pas januari. Regelmatig ligt hij in een deuk als ik hem weer vermoei met mijn verhalen en reistips. De voorpret is nu echt begonnen en 26 mei lijkt nog zo ver weg…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten