woensdag 8 juni 2011

5 juni Victoria - Vancouver

4am wakker! Maar daarna nog heerlijk geslapen.
Vandaag verlaten we Vancouver Island en dat maakt me een beetje verdrietig. Ten eerste omdat het een prachtig eiland is waar ik nog veel te weinig van heb gezien. Ten tweede voel ik me hier ontzettend thuis en ten derde omdat ik hier hoopte de orca’s te zien en dat helaas niet gelukt is.
We rijden naar Nanaimo voor de ferry overtocht naar Vancouver. Rond 3 pm komen we aan het is nog 45 rijden naar het centrum van Vancouver. Het is megadruk op de weg en de navigatie stuurt ons een paar keer de verkeerde kant op,
althans zo zien wij dat…
We arriveren en tijdens het inchecken is de medewerker heel irritant en ben eigenlijk meteen klaar met deze stad. We gaan maar even relaxen op de kamer en kijken de NBA finals. Daarna gaan we op zoek naar een eettentje. Even verderop in de straat van ons hotel vinden we Earls. Ik herinner met dat dat een tip was op het forum dus besluiten we daar te gaan eten. Het eten is goed, het toetje spectaculair en de bediening heel leuk (vindt vooral Menno ;-) ). Kortom zeker de moeite waard, bedankt voor de tip!
Terug in het hotel nemen we de lift naar de bovenste etage, hier zit een restaurant wat heel langzaam ronddraait. Het uitzicht is prachtig, het is zo goed als donker en al die lichtjes zijn geweldig om te zien. M’n irritatiebui van eerder is verdwenen en begin het hier toch echt wel heel leuk te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten