woensdag 8 juni 2011

7 juni 2011 Vancouver - Kamloops

Ow wat heerlijk geslapen eindelijk in het ritme, dat is echt lekker wakker worden.
Het is net over 8en uur als we uitchecken, we verlaten de stad heel soepel en rijden richting het noorder naar Capilano.
Hier ligt the Capilano Suspension Bridge, een grote hangbrug over de Capilano Canyon. Hier willen we nog een kijkje nemen voor we richting Kamloops gaan.
Het is niet ver en we zijn er rond 9 uur. Wanneer ik het park binnenloop vraag ik me af of het wel zo'n goed idee was om hier naar toe te gaan i.v.m. mijn hoogtevrees maarja ik wil geen mietje zijn dus ik spreek mezelf moed in dat het totaal niet eng is.
We staan voor de brug en hij is best lang maar ziet er ook heel stevig uit, niks aan het handje dus...
Op de brug begin ik m toch wel te knijpen, aangezien het een hangbrug is begint deze behoorlijk heen en weer te gaan wanneer je erover heen loopt...slik. Niet naar beneden kijken en heel hard doorlopen!
Gelukkig bijna aan de overkant.... maar bedenk me dan; ik moet ook weer terug...

Aan de andere kant van de canyon zijn er verschillende loopbruggen gemaakt in de bomen, het heet treetop adventure, dit is best wel leuk, zo zie je het allemaal eens vanuit een ander perspectief.
Verder maken we een wandeling langs de canyon en besluiten daarna weer terug te gaan naar de overkant, weer over de brug heen... ik ben best stoer en kijk zelfs even naar beneden.
Er is ook nog een soort loopbrug gemaakt langs de canyon, hier gaan we ook nog even kijken. Ow had ik dat maar niet gedaan, ik kan niet meer terug want het is one-way en op een heel smal houten plankje sta ik die canyon in te kijken. M'n benen beginnen echt als een gek te shaken en raak lichtelijk in paniek. Men, mijn held, zorgt dat ik uiteindelijk weer veilig aan de overkant kom zonder ook nog maar verder een keer iets van de canyon te zien. Sneu voor hem want nu heeft hij ook niet zoveel van het uitzicht kunnen zien.
Dit doe ik dus in ieder geval nooit meer!!!


We halen nog even wat boodschappen en gaan daarna op weg richting Kamloops. De weg loopt door de bergen maar heel veel uitzicht hebben we niet. Er hangen allemaal donkere wolken boven ons en het duurt niet lang voordat er grote buien naar beneden vallen. Af en toe geeft het ook wel een mooi effect, de wolken die tussen de bergen hangen, een beetje spookachtig.
Het weer lijkt niet echt op te klaren maar af en toe zien we toch nog het zonnetje.
Eenmaal in Kamloops is het nog even zoeken naar het hotel, het ligt redelijk ver buiten het centrum maar is een mooie ranch met zwembad, waar we nu niet zoveel aan hebben met dit weer maar ach, en een grote golfbaan, het ziet er schitterend uit. Wel een beetje ouderwets maar dat maakt het juist een beetje nostalgisch.
We eten vandaag lekker makkelijk en gaan daarna lekker op de hotelkamer hangen, heerlijk relaxen na deze avontuurlijke dag...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten